یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توسط يک شرکت دانش‌بنيان صورت گرفت؛

کاهش هزينه‌‌هاي بهره‌برداري ساختمان‌ها با نرم‌افزار ايراني

نرم افزار

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰


در طول دوره اجراي پروژه‌هاي ساختماني، با انبوهي از اطلاعات متعدد و متنوعي روبه‌رو هستيم. اطلاعاتي که به علت فقدان مستندسازي اصولي، عدم وجود آنها بهره‌برداري و نگهداري از ساختمان را با هزينه‌هاي هنگفتي مواجه مي‌کند. به همين خاطر، سيستم‌هاي نرم‌افزاري مي‌تواند ايفاگر نقش مهمي در راستاي پيش‌گيري از هدر رفتن هزينه‌هاباشد.

وايمکس نيوز - حامد سرتيپي فعال حوزه دانش بنيان با اشاره به طول دوره طراحي اجرا و بهره‌برداري از پروژه‌هاي ساختماني گفت: با توجه به ميزان انبوهي از اطلاعات متعدد و متنوع در پروسه انجام عمليات‌هاي ساختماني، امکان بررسي و به‌خاطر سپاري تمامي آن‌ها مقدور نيست و در چنين شرايطي، ذينفعان اصلي و بهره‌برداران نهايي پروژه‌ها در دروران طولاني استفاده و بهره‌برداري، با کسري اطلاعات مواجه مي‌شوند که عملاً بهره‌برداري و نگهداري از ساختمان‌ها را با زحمات و هزينه‌هاي قابل‌توجه مواجه مي‌کند.به همين خاطر و البته با با بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده به نظر مي‌رسد، نرم‌افزار نما ساخت بتواند چنين مشکلي را برطرف کند.

سرتيپي با تأکيد بر کاهش هزينه‌ها در بهره برداري از ساختمانها گفت: استفاده از نرم‌افزار نما ساخت و اطلاعاتي که توسط اين نرم‌افزار در اختيار بهره‌برداران قرار مي‌گيرد، زحمات و هزينه‌هاي دوره بهره‌برداري از ساختمان‌ها را به‌طور چشم‌گيري کاهش مي‌دهد.

وي در ادامه بيان کرد: بخش مهمي از اطلاعات هر پروژه ساختماني نقشه است، بنابراين با توجه به ماهيت مکاني اغلباطلاعات در پروژه‌هاي ساختماني، براي مکانيزه کردن فرآيند مديريت اين اطلاعات لازم است تا از سيستم‌هاي مبتني بر اطلاعات مکاني استفاده شود.

سرتيپي افزود: اين شرکت دانش‌بنيان باهدف ايجاد زمينه‌اي مناسب براي مستندسازي اطلاعات فني طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف، تشکيل شده و از زمان تأسيس تاکنون،‌ پروژه‌هاي متعددي را انجام داده و يا در دست اقدام دارد.

مديرعامل شرکت فراعمران‌نگار، درباره فعاليت‌هاي اين شرکت دانش‌بنيان اظهار کرد: اين شرکت دانش‌بنيان از زمان تأسيس تاکنون با توجه به رويکرد اساسي خود مبــني برانجام فعاليت‌هاي فني به‌صورت اســـتاندارد، موفق به اخذ گواهينامه‌ها و تقديرنامه‌هاي متعددي شده است.

وي درباره نحوه عملکرد اين نرم‌افزار توليدي گفت: اين نرم افزار توليدي قادر است مجموع اطلاعاتي همچون نقشه‌هاي سازه¬اي، معماري، تأسيساتي، مشخصات فني، و کاتالوگ، تشخيصات عکس و ... را که در دوره طراحي و اجرا به وجود مي‌آيد در محيط کاملاً يکپارچه در اختيار کساني قرار دهد که به بهره برداري از ساختمانها مي‌پردازند.

سرتيپي با اشاره به ميزان توليدات سالانه اين شرکت دانش‌بنيان گفت: با تلاش‌هاي تيم تحقيقاتي توانسته‌ايم 10 نسخه از نرم‌افزار طراحي ساختمان را در سال گذشته به فروش برسانيم. ضمن آن اين شرکت دانش‌بنيان در نظر دارد در حوزه بين‌الملل نيز فعاليت‌هايي را داشته باشد که در پي آن مذاکراتي با کشورهاي عراق و افغانستان انجام شده است.

اين فعال فناور اين‌که نرم‌افزار توليدي مشابه خارجي يکپارچه ندارد، افزود: نرم‌افزار توليدشده بسته به متراژ و طبقات ساختمان قيمت‌هاي متفاوتي دارد که براي شرکتها، سازمانها، سازندگان و بهره برداران پروژه هاي مختلف ساختماني از ساختمانهاي تجاري عظيم گرفته تا ساختمانهاي مسکوني کوچک قابل استفاده است.

 

منبع : سيتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو